Kerst in Eeklo

KERSTSHOPPINGFESTIVAL DOMPELT EEKLO HELEMAAL ONDER IN DE KERSTSFEER

Dit jaar komt het kerstshoppingfestival in volle glorie terug naar Eeklo! In samenwerking met de economische raad en onze talrijke handelaars dompelen we onze stad dit jaar helemaal onder in de kerstsfeer. Net zoals vorig jaar organiseren we onze steeds succesvolle kerstactie “Win de Vitrine”, onze tekenwedstrijd voor kinderen en de 2de editie van “Stem op de mooiste kerstetalage”. Maar we pakken dit jaar ook uit met een gezellige kerstmarkt en laatavondshopping! Kers op de taart dit jaar is de licht- en laserprojectie op het stadhuis. Voor de kerstactie en de kerstmarkt sponsorden onze ondernemers ruim 16.000 euro.

Kerstactie 'Win de Vitrine'

Van 1 december 2023 tot en met 5 januari 2024 kan je opnieuw stempels verzamelen bij onze deelnemende handelaars. Per aankoopschijf van 5 euro krijg je één stempel, met tien stempels heb je een volle kaart. Volle kaarten kunnen tot en met 14 januari 2024 gedeponeerd worden in de kerstbrievenbus op het marktplein of binnengebracht in het STIP, Molenstraat 36 of aan de balie van het Stadskantoor, Industrielaan 2. Alle prijzen die te winnen zijn, kan je bewonderen in de vitrine op Markt 55.

Stem op de mooiste kerstetalage

Elke kerstperiode zorgen onze ondernemers voor prachtige decoratie in hun etalages. Stem ook dit jaar op jouw favoriete kerstetalage via www.eeklo.be/kerstshoppingfestival of het formulier in het Eikenblad en maak kans op een Eeklobon van 25 euro.

Tekenwedstrijd

Ook dit jaar organiseren we voor de kinderen een tekenwedstrijd. De kleurplaten zijn te verkrijgen bij deelnemende handelaars en aan de balie van de bib, het Stadskantoor en het Jeneverhuis. Breng je prachtige tekening vóór woensdag 20 december naar de Kerstbrievenbus op het marktplein, zodat we alle tekeningen op tijd aan de kerstman kunnen bezorgen. Op zondag 24 december worden alle winnaars persoonlijk opgebeld door de Kerstman.

Kerstmarkt en laatavondshopping

De kerstmarkt wordt van donderdag 21 december tot en met zondag 24 december en van 28 december tot en met zondag 31 december gevuld met gezellige chalets, animatie, muziek en gezelligheid. Vergeet zeker ook niet langs te komen tijdens onze laatavondshopping op zaterdag 23 december en zaterdag 30 december en vind al je cadeautjes voor deze feestperiode bij onze handelaars!

Licht- en laserprojectie

Naar jaarlijkse traditie zorgen fonkelende lichtjes op de markt en in de straten terug voor sfeer en gezelligheid. Dankzij een licht- en laserspektakel komt ook het stadhuis op de markt dit jaar helemaal tot leven. Je kan het lichtspektakel, een show van bewegende beelden afgewisseld met korte animatiefragmenten, vanaf donderdag 7 december tot en met woensdag 3 januari elke dag vanaf zonsondergang bewonderen.

Alle deelnemende handelszaken, de prijzenpot van 2023 en alle info over het kerstshoppingfestival vind je op www.eeklo.be/kerstshoppingfestival.