Camperplaats terug open

CAMPERPLAATS DE JACHTHAVEN IS KLAAR VOOR HET NIEUWE SEIZOEN!

Op één van de mooiste en gezelligste plaatsjes van Eeklo, De Jachthaven, is de camperplaats klaar voor het nieuwe seizoen. De camperplaats biedt 12 gratis plaatsen, weliswaar zonder voorzieningen. Stad Eeklo gaat voorlopig geen extra investeringen doen om de voorzieningen (elektriciteit, water, internet, waterlozing en afval) conform de huidige normen te brengen. Stad Eeklo gaat wel in zee met Camprea. Het innovatieve systeem, dat al op enkele publieke camperterreinen en camperparkings met succes is ingezet, biedt een oplossing voor de uitdagingen die gepaard gaan met camperplaatsen.

Stad Eeklo is verheugd om samen te werken met Camprea, om met de camperparking aan de jachthaven het toerisme en de lokale economie te stimuleren. Door deze tool kan de stad beter inzicht krijgen in het gebruik van de camperparking; bezoekers informeren over bezienswaardigheden en evenementen én ervoor zorgen dat de plaats op een verantwoorde en duurzame manier wordt beheerd. Camprea maakt het ook mogelijk om meer gegevens te verzamelen over het gebruik van de camperplaatsen en de bezoekers te informeren over de regels over afval en looswater.

“Meten is weten”, zegt schepen van Toerisme, Hilde Lampaert. “Dankzij deze app kunnen bezoekers zich registreren en krijgen ze allerlei informatie over onze stad en zijn faciliteiten (winkels, restaurants, ed). Bovendien kan de kampeerder ook op voorhand zien of er nog voldoende beschikbaarheid is. Via deze tool zullen we ook over cijfers beschikken over bijvoorbeeld het aantal kampeerders en wat hun opmerkingen/eisen zijn. Na 1 jaar zullen we het gebruik van Camprea en het succes van onze camperplaats evalueren. Mocht blijken dat deze plaats zonder voorzieningen geen succes heeft, dan zullen we alsnog mogelijks de discussie voeren om een aanzienlijk bedrag in de site te investeren. Maar nogmaals, vooraleer we investeren willen we weten of die investering de moeite waard is.”