Aangepast reglement voor onderhoud voetpaden en camperplaats

AANGEPAST REGLEMENT IN VERBAND MET CAMPERS EN VOETPADEN

Het stadsbestuur van Eeklo neemt strengere maatregelen om problemen met langparkerende campers op het Camperterrein Jachthaven aan te pakken, en wil ook slordig onderhouden voetpaden, gevels en greppels vermijden. De stad past hiervoor het politiereglement en het GAS-reglement aan, dat ingaat vanaf 1 november.

Camperterrein Jachthaven

De stad heeft vastgesteld dat sommige campers langer dan de toegelaten 72 uur blijven staan op het camperterrein aan de Jachthaven. Sommige gebruikers registreren zich herhaaldelijk enkele dagen via Camprea, wat duidt op mogelijk misbruik. Deze situatie doet zich vaak voor bij personen die in de nabijgelegen omgeving wonen en het camperterrein gebruiken als stalling voor hun voertuigen.

Om deze praktijken aan te pakken, zal de stad het parkeren op het camperterrein beperken tot maximaal 72 uur per maand. Deze wijziging wordt opgenomen in het politiereglement. Overtreders van de regel kunnen beboet worden met een Gemeentelijke Administratieve Sanctie (GAS-boete).

Camprea heeft er al voor gezorgd dat er niet opnieuw kan worden ingelogd op de staanplaats gedurende een maand. Langparkeerders worden gewaarschuwd met een brief van de stad.

Onderhoud van voetpaden en greppels

Het stadsbestuur van Eeklo heeft ook besloten om strenger op te treden tegen inwoners die het nalaten hun voetpaden en gevels correct te onderhouden. Slordig onderhouden voetpaden en gevels zullen nu beboet worden met een Gemeentelijke Administratieve Sanctie (GAS-boete). Zo houden we de openbare ruimte proper en aantrekkelijk voor alle inwoners.