Wat als we ons Eekloos station nu eens pimpen?

Pimp het station Het Eeklose station kan een verfraaiingsbeurt gebruiken. Dit kan een schilderbeurt zijn, het implementeren van wat kunst en het vergroenen van de omgeving. Dankzij de inzet van Intro en het blue bike punt kunnen we al profiteren van het feit dat de stationsomgeving er een stuk netter bijligt dan vroeger. Maar met netheid alleen maak je geen aantrekkelijk knooppunt voor openbaar vervoer. De omgeving kan er een stuk gezelliger uitzien als we de komende maanden met De Lijn en de NMBS afspraken maken over een gezellige inrichting van de omgeving.

Faciliteiten voor de gebruikers De loketfunctie in het Eeklose station wordt afgebouwd, jammer maar tegenwoordig wordt meer en meer online-tickets aangekocht en laat ons eerlijk zijn, we moeten mee met onze tijd. De ruimte die daardoor vrijkomt kan herbruikt worden. Daarbij denken we bvb aan een bewaakte of beveiligde fietsenstalling voor pendelaars. Maar naar de toekomst toe zou ook een werkplek met gratis internetverbinding voor wachtende reizigers een meerwaarde zijn.

Slimme schakel tussen Station en wijk Oostveld Een ander haalbaar idee dat onderzocht wordt is om op korte termijn een oversteek te voorzien tussen Station en wijk Oostveldstraat. Het zou een kortere veiligere weg zijn indien je naar het station kan via het fietspad Oostveld-Waarschoot en zo rechtstreeks naar Hospitaalstraat en Lekestraat. (zie figuur)

Alle ideeën zijn welkom, u kan ze mailen naar [email protected]