Van A tot Z: Alle bouwbedrijven zetten deuren open in uniek samenwerkingsproject

De stad Eeklo communiceert dan ook als volgt;

DOE BOUWINSPIRATIE OP BIJ EEKLOSE VAKMANNEN

Wat houdt de Eeklose bouwbeurs in?

Initiatiefnemer, Michiel Steenbeke van Adrem Keukens, verduidelijkt het concept: “Door de coronacrisis worden veel beurzen afgelast. Daardoor ontstond het idee om een alternatieve beurs op Eekloos niveau te organiseren. Het initiatief is geïnspireerd op de Hausmesse in Duitsland waarbij mensen niet naar een beurs gaan maar waarbij de toonzaal van iedere deelnemer open gesteld wordt voor het publiek. Alle Eeklose ondernemers die iets te maken hebben met ‘de bouw’ in de breedste zin van het woord én hun deuren willen openen in het weekend van 21 tot en met 23 augustus kunnen deelnemen.
Vrijdagavond, 21 augustus, is er nocturne van 18 tot 21uur (langer mag) en op zaterdag 22 augustus en zondag 23 augustus worden de deuren geopend van 9.30 tot 18 uur. Ondernemers die niet over een toonzaal beschikken, kunnen aansluiten bij een deelnemende handelaar. Een interieurarchitect/schilder/…. die geen toonzaal heeft, kan bijvoorbeeld foto’s van projecten showen bij een deelnemer.”

Michiel Steenbeke toetste zijn idee af bij enkele collega’s die enthousiast reageerden en trok samen met Vic Bruggeman van Imabru naar het stadsbestuur. Het stadsbestuur was onmiddellijk overtuigd van dit positief initiatief en is bereid de bouwbeurs financieel en logistiek te ondersteunen.

Het stadsbestuur maakt zich sterk dat de organisatie van de innovatieve Indoor-Outdoor-Bouwbeurs, past in het ondernemersvriendelijk imago van Eeklo. Eeklo heeft alles in huis wat nodig is bij de bouw of verbouwing van a tot z. Een voordeel voor de klant is dat alle bedrijven op hetzelfde weekend samen werken en zo een uniek, lokaal beeld werpen op wat leeft ‘binnen de bouw’. Uiteraard zal elke ondernemer de nodige coronavoorschriften naleven.

Thierry Smet, voorzitter van de economische raad die de belangen van alle Eeklose ondernemers behartigt, beklemtoont dat ook de economische raad het idee zeer genegen is. Het is een sterk en laagdrempelig product waarmee Eeklo zich zal onderscheiden. Van de ondernemers wordt enkel verwacht dat ze hun deuren wijd open zetten en de (potentiële) klanten met een hapje en een drankje ontvangen.

Ook voor de horeca opent het opendeurweekend perspectieven; bezoekers kunnen voor, tijdens en na toonzaalmomenten terecht bij de plaatselijke horeca.

Op Eeklo kan je bouwen! Promotie Het stadsbestuur ondersteunt met veel plezier dit prachtig initiatief. Het stadsbestuur zal een deel van de promotie en communicatie op zich nemen. Daarvoor wordt onder andere gebruik gemaakt van de regionale TV-zender AVS, en zal een gemeenschappelijke, unieke bouwbeurskatern in een regionaal weekblad gepubliceerd worden. Dankzij deze veelbelovende samenwerking tussen ondernemers en stadsbestuur, krijgen alle deelnemende handelaars een financieel voordeel. In een eerste kick off-meeting werd alvast het logo voorgesteld, het logo zal dat de komende weken in het straatbeeld verschijnen en herinnert aan dit evenement.

Oproep Op 1 week tijd noteerden we, mede dankzij onze nieuwsbrief voor ondernemers, maar liefst 17 inschrijvingen: Adrem Keukens, Alsan Valcke, Bauters tegelbedrijf, D&D Interieur, De Jonghe, De Tollenaere, Era Vastgoed, Floorever, Foré, Forest+, HS Construct, Imabru, Immo Yves, IM Willems, Kvik, Ramaco en Van den Braembussche bouwmaterialen.

We doen een oproep naar iedereen die in ‘de Eeklose bouw’ zit om deel te nemen. Interesse? Stuur een mailtje voor 6 augustus naar [email protected].

www.eeklo.be/ondernemen Schepen van ondernemen Christophe De Waele