Schoolstraat Abdijstraat Eeklo positief geëvalueerd

Het is voorlopig nog de enige schoolstraat in onze stad.

Het systeem wordt bijzonder positief onthaald zowel bij schooldirectie als ouders en zal dan ook verdergezet worden. Dit kan alleen maar dankzij de inzet van een 12-tal vrijwilligers en gemachtigde opzichters die bij schoolbegin en einde elke dag paraat staan om de straat af te zetten en een oogje in het zeil te houden. Het organiseren van een schoolstraat zorgt in het begin voor wat ongeduld bij sommige ouders die hun kinderen liefst zo dicht mogelijk bij de school willen afzetten maar dat was slechts van korte duur. Nu is iedereen het systeem al goed gewoon en houdt de politie af en toe, zelfs anoniem, een extra oogje in het zeil in de schoolbuurt.

De stad vindt het belangrijk om dit project constant te evalueren. Afgelopen maandag werden de vrijwilligers die met veel enthousiasme hun taken uitvoeren bedankt met een stukje taart en een bloemetje. De vrijwilligers zijn zelf heel toegewijd en zorgen ervoor dat de schoolomgeving een stuk veiliger geworden is. De school heeft geen bijkomend werk aan dit project. De vrijwilligers regelen alles zelf en zijn onderling verbonden via sociale media zodat dagelijks voldoende vrijwilligers beschikbaar zijn en ten alle tijde bijgestuurd kunnen worden. Het is echt een voorbeeldproject voor andere scholen.