Open VLD wil snel nieuw station

Wat als... we het nieuwe station, dat nog zal bestaan uit een wachtruimte met biljettenautomaten, zouden herbouwen ter hoogte van het nieuw aan te leggen kruispunt N9-Zuidmoerstraat-Lekestraat? Het nieuwe station moet een Mobipunt worden dat alle faciliteiten voorziet voor de trein- bus- auto-en fietsreizigers. Daarom moeten we verder durven kijken dan onze neus lang is en zowel een moderne stationsomgeving uitbouwen als de druk van de mobiliteit op de N9 en vooral Oostveldstraat afbouwen. Dit kan door ter hoogte van de brandweer een verbinding te maken voor lokaal verkeer tussen Zuidmoerstraat en Lekestraat (zie figuur). Ter zelfde tijd voorzien we voldoende parking, fietsfaciliteiten en een gemakkelijke busaansluiting met moderne perrons waar het duidelijk is af te lezen waar welke bus heen rijdt. Ter zelfde tijd komt een zee van ruimte vrij tussen Zuidmoerstraat en Oostveldstraat die we op een meer kwalitatieve manier moeten invullen. Als de NMBS binnen enkele maanden het licht op groen zet, dan wordt deze visie ingetekend in ons mobiliteitsplan.