Strategisch Commercieel plan goed voor 450.000 euro / jaar

Open Vld keurde gisteren het Strategisch Commercieel Plan voor Eeklo goed.  Het plan is een leidraad en visie voor de beslissingen die in de toekomst voor de Eeklonomie genomen moeten worden maar belooft ook jaarlijks 450.000 euro investeringen in een betere Eeklose Economie.  De plannen zijn uiteenlopend en soms wat vaag maar de aanzet toont de goede wil van het stadsbestuur.  Open Vld steunt het plan maar waarschuwt dat het werk niet af is met een plan, nu komt het erop aan om ook realisaties voor te leggen zodat het beter ondernemen wordt in Eeklo.

Open Vld keurde wel de bijkomende belasting op leegstaande handelszaken af.  De taxatie is zowat de zwaarste in Vlaanderen en aan een aantal voorwaarden gevraagd door de Eeklose Economische Raad, de belangenvereniging van de Eeklose handelaars werd niet voldaan.

Open VLD waarschuwt dat geen enkele eigenaar een handelspand voor z'n plezier laat leegstaan.  Inkomstenderving op zich is ook al een straf. Wat aangepakt moet worden is de echte oorzaak van de leegstand anders drijven we de leegstaande panden in handen van nachtwinkels en nog meer pittazaken en die zijn er volgens Open Vld al genoeg.

Lees hier het persbericht van de stad over de goedkeuring SCP