FASE 1 RING OM EEKLO: Aanbesteding gepubliceerd!

Open Vld Eeklo is blij met de volgende mijlpaal in het Ringdossier waaraan zij intensief onder leiding van voormalig schepen van openbare werken Christophe De Waele hard aan meegewerkt hebben.  De aanbesteding voor fase 1 Ring om Eeklo werd gepubliceerd.  Dat is goed nieuws want de werken zouden normaal aanvangen in het najaar 2022 maar het dossier liep vanwege de bestuurswissel enige vertraging op. Tot 06 oktober hebben aannemers van wegenwerken nu de tijd om een prijs voor het goedgekeurd bestek in te dienen.  De kostprijs van deze eerste fase wordt geraamd op 1,7 mio euro +btw  waarvan 87.000 euro ten laste van de stad Eeklo.   Open Vld is tevreden dat nu ook de nieuwe bestuursmeerderheid het Ringdossier als prioriteit verkiest boven het hervormen van de doortocht op 1 rijstrook.

Deze eerste fase is niet meteen de meest spectaculaire maar absoluut noodzakelijk om fase 2 (verbinding met Tieltsesteenweg) en fase 3 (verbinding met N9) te realiseren.

De werken omvatten ondermeer heraanleg van de bestaande Ringlaan tussen lndustrielaan en Nieuwendorpe met aanleggen van een aantal invoegstroken. een nieuwe rotonde thv de Industrielaan.  Bovendien komt er een ventweg Oost en de aanleg van nieuwe fietspaden. De aanleg van een keerpunt en de aanleg van een aantal tijdelijke verbindingswegen om de bereikbaarheid te waarborgen. In dit project wordt ook een vrachtwagenparking voorzien voor een 30 tal vrachtwagens om zodoende het parkeren in het centrum te ontlasten. Tot slot wordt de Brugsesteenweg definitief afgesloten.  Het project wordt aanbesteed zoals 2 jaar geleden goedgekeurd door de begeleidingsgroep.

Meer informatie over fase 1 Aanleg Ring om Eeklo vindt u op de informatiepagina van AWV Oost-Vlaanderen en via hun informatiefilmpje.