#TEAM9900 wordt nieuwe Eeklose stadslijst!

In de pers:  HLN  -  NB  -  TAPTOE - AVS

30 september 2023, Een historische dag voor onze stad Eeklo.

CD&V, Open VLD en GROEN hebben besloten om samen op één lijst naar de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024 te trekken.

De toekomstige uitdagingen en kansen zijn te groot om elk op zijn eiland te blijven zitten.

Ondanks de verschillende crisismomenten (corona, energie, inflatie, maar ook plaatselijk politiek), werd er samengewerkt tussen meerderheid en minderheid en werden er op de gemeenteraad gemeenschappelijke voorstellen en agendapunten ingediend en goedgekeurd.

Eeklo wil sterke en bekwame mensen aan het stuur. We slaan dan ook de handen in elkaar om een sterk en stabiel bestuur te bieden.

Onze stadslijst wil ervaren politici met heel wat bestuurs-kilometers op de teller samenbrengen met jonge, vernieuwende en creatieve kandidaten. Ook verruimingskandidaten zijn heel welkom. Ons team staat voor ervaring, dynamisme en kwaliteit.

#TEAM9900 luistert naar elke Eeklonaar

#TEAM9900 gaat binnenkort de grootste bevraging ooit houden in Eeklo om te weten wat de noden en verdere wensen zijn van de Eeklonaren.  Elk jaar wordt via een burgerpanel nagekeken of de doelstellingen en beloftes van de stadslijst zijn opgestart en/of zijn vervuld. Zo houdt de Eeklonaar een vinger aan de pols van het Eeklose stadsbestuur.

Onze kernpunten zijn alvast:

• De snelle realisatie van de ring rond Eeklo.
  • De Eeklonaar staat centraal en kan beschikken over een brede dienstverlening met een substantiële korting voor Eeklonaars. Zo zetten we meer Eeklonaars aan tot beleving van sport, onderwijs en cultuur.
  • Een aangenaam veilige stad, met verkeersluwheid en de nette uitstraling die ze verdient
  • De realisatie van duurzame industrieterreinen, ook in Balgerhoeke. Het creëren van meer jobs en een activerend beleid moeten borg staan dat er welvaart is voor iedere Eeklonaar.
  • Het voeren van een sociaal beleid dat mensen effectief kansen geeft dat gestoeld is op rechten en plichten.
  • Het verder uitbouwen van Eeklo als een duurzame en klimaatvriendelijke stad.
  • Het optimaliseren van ons stadspatrimonium en de netheid in alle delen van de stad.
  • De (her)aanleg van voetpaden en fietspaden.
  • Het optimaliseren van ons personeelsbeleid en het verhogen van de laagdrempelige dienstverlening aan de burgers, bedrijven en verenigingen.
  • Aandacht voor eigentijdse en duurzame mobiliteit voor alle verplaatsingsmodi waarbij de veiligheid nagestreefd wordt.
  • De fiscale druk voor de Eeklonaren zal niet toenemen

Koen Loete wordt onze lijsttrekker en is de kandidaat-burgemeester, hij is 35 jaar lid van de gemeenteraad en heeft als schepen en burgemeester reeds ruimschoots bewezen dat hij de stad goed kan besturen.

De vroegere schepenen Ann Van den Driessche en Isaura Calsyn, zullen respectievelijk op de tweede en derde plaats fungeren,  Christophe De Waele is de lijstduwer op de stadslijst #TEAM9900. Ook voor hen kent het besturen van een stad geen geheimen meer.

De lijst is de vereniging van de ideeën van oranje, blauw en groen op maat voor Eeklo. Elke van de deelnemende partijen behoudt hun eigen werking maar zal op lokaal vlak als één fractie de beste beslissingen vooropstellen. Zo willen wij Eeklo als centrumstad van het Meetjesland bestendigen. De komende weken worden nog meer kandidaten bekendgemaakt.

Lijsttrekker Koen Loete: Met ervaring kan men het beste in mensen en stadszaken naar boven halen. Met vernieuwing gaat men voor grote ambities die verder gaan dan een gewone facelift.  Onze hashtag verwijst naar een onverbreekbare groep mensen die klaar staan voor de maatschappelijke discussie in onze stad Eeklo.”

Isaura Calsyn: "Met dit team gaan we voor een positief project. De uitdagingen en kansen voor onze stad zijn te groot om op ons eiland te blijven zitten. We overstijgen onszelf en kijken met passie naar wat ons bindt: Eeklo"

Lijstduwer Christophe De Waele: “#TEAM9900 is het antwoord op wat de Eeklonaar vraagt: Ervaring, dynamisme en kwaliteit. Een bestuur met respect voor tradities en strevend naar vooruitgang met visie voor een duurzame toekomst voor Eeklo”