Week van het bos

WEEK VAN HET BOS – OOK IN EEKLO

De Week van het Bos vindt elk jaar plaats in de 2de week van oktober.

Tijdens de Week van het Bos gaan we op ontdekking in de natuur in jouw buurt. Buiten spelen en op avontuur gaan in de natuur maakt ons immers gezonder én creatiever. Ga samen met je klasgenoten, ouders, vrienden mee op pad en geniet van de groene natuurplekken van onze stad zoals onder meer het Galgenhof, Het Leen en de Lange Moeiakker.

Het stadsbos Galgenhof vormt één van de groene longen in het kleinstedelijk gebied en is als stedelijk groengebied een belangrijke schakel in de westelijke groenas (‘Raverschoot-Begraafplaats’) van de stad. De stad Eeklo tracht door verschillende projecten (volkstuinen, paalkamperen, speelbos, gastvrij Galgenhof, ...) de intrinsieke natuur- en belevingswaarde van het stadsbos en haar omgeving te verhogen.

De Lange Moeiakker is een natuurontwikkelingsgebied vlakbij de Tieltsesteenweg. Het bestaat uit eiken- en gemengd loofbos en vormt de ideale uitvalsbasis om te genieten van rust en groen op een boogscheut van het centrum.

Kom tijdens de week van het bos deze verborgen natuurparels ontdekken.