Tuin Zuiderzon vernieuwd

De tuin van buitenschoolse kinderopvang Zuiderzon werd dit jaar vernieuwd om kinderen maximaal te laten buiten spelen. Op die manier wil BKO Stad Eeklo verder werk maken om de buitenruimtes te vernieuwen gedurende de legislatuur.

In de tuin van BKO Zuiderzon werd er een nieuw speeltoestel geïmplementeerd voor alle leeftijden (2,5-12jaar). De zandbak werd vernieuwd met een bijhorende stretchtent om de zon of regen tegen te houden. Er werd een speelhuisje voorzien om gezellig te vertoeven of om even tot rust te komen. Op die manier wil de BKO kinderen aansporen om zoveel mogelijk buiten te spelen. “Ik vind het leuk om met twee van de glijbaan te kunnen glijden”, zegt Louise (4 jaar). Ook begeleiding is blij dat de tuin avontuurlijk is geworden: “De tuin is gezellig geworden. De kinderen vinden de brandweerpaal en de glijbaan geweldig. We zijn blij dat onze wilgenhut is blijven staan”, zegt Conny.

“De vernieuwde tuin zorgt ervoor dat kinderen op een veilige en toch avontuurlijke manier kunnen spelen. Vanuit onze visie zetten we in op huiselijkheid en dat willen we ook doortrekken in de tuinen. Het speeltoestel zorgt ervoor dat elke leeftijdscategorie plezier beleeft. Het speelhuisje hebben we voorzien om kinderen die te veel prikkels opvangen tot rust te laten komen. Het is een coconnetje waarbij kinderen deels worden afgescheiden van de andere kinderen. De zandbak hebben we vernieuwd. Er is ook een zeil bijgekomen om de volledige zandbak te kunnen afsluiten voor uitwerpselen van dieren. Voor de allerkleinsten is er een wip bijgekomen en een tol om in te zitten. Dankzij een goede en vlotte samenwerking met de technische dienst en de leverancier van de speeltoestellen Eibe kunnen we deze zomer nog genieten van een vernieuwde tuin”, zegt de coördinator Hanne.