Open VLD zegt JA voor Buurtparking in Kaaistraat

De oude rijkswachtkazerne wordt een parking!  Open Vld is daar al jarenlang voorstander van en deze wens wordt nu ingewilligd.  Een goede zaak? Of niet?

Natuurlijk een goede zaak, toch heeft Open Vld een aantal bedenkingen bij de visie die het schepencollege over de parking heeft.

Open Vld wil een buurtparking op de oude site van de rijkswachtkazerne. Maar het Schepencollege ziet dat anders.  SMS-NVA en CD&V zien in de parking Kaaistraat (60 plaatsen) een centrum- of randparking.  Een vreemde visie om een randparking of centrumparking, met bijhorende bewegwijzering, in een woon- en fietsstraat te leggen.  Bovendien wordt z zo al het parkeerzoekend verkeer allemaal in kleine centrumstraatjes en een schoolomgeving geleid.  Bovendien wordt de nieuw heraangelegde Kaaistraat een woonstraat met gemengd verkeer en is helemaal niet voorzien als doorgangsstraat.

Op de gemeenteraad werd het ontwerp van de parking door alle partijen goedgekeurd maar zelfs de mobiliteitsschepen De Sutter (SMS) realiseerde zicht ter plaatse dat het idee om alle parkeerzoekend verkeer in een schoolomgeving en door de Kaaistraat te sturen eigenlijk geen goed idee was.

Open Vld is duidelijk: De parking in de Kaaistraat moet een parking zijn voor bewoners en medewerkers van de handelszaken daar in de buurt. Het is geen goed idee om nog meer verkeer door de Kaaistraat en de Zuidmoerstraat te laten rijden.