Ook Eeklo krijgt Shopping- en Cadeaubon!

Stad Eeklo zoekt naar passende initiatieven om de lokale economie te stimuleren. In dit kader is de invoering van de “Eeklose cadeaubon” een goed initiatief. De bon wordt verkocht via de gemeentelijke loketten en inwisselbaar is bij de deelnemende handelaars van onze stad. De handelaars zelf zullen geen kosten hebben aan de cadeaubon en krijgen het totale ontvangen bedrag aan cadeaubons op hun rekening gestort.

Voor iedereen...

De Cadeaubon die aan de Eeklose stadsloketten (stadhuis, Stip, stadskantoor, ...) verkocht zal worden zal een balangrijke impuls zijn voor de Eeklonomie. Ook de stad en bedrijven zullen de cadeaubon kunnen verdelen onder personeel en relaties en zo denkt de stad gemakkelijk tot 150.000 euro op jaarbasis terug te doen vloeien naar de kassa's van de Eeklose handelaars. Het voorstel kwam ter sprake in de Economische Raad onder voorzitterschap van Nicole De Munter maar ook in andere gemeenten werd het nut en voordeel al aangetoond vandaar dat een centrum en inkoopstad als Eeklo niet kan achterblijven. "We zijn nog op zoek naar een originele naam voor onze cadeaubon en zullen deze cadeaubons ook laten 'versieren' met kunstige prenten door plaatselijk talent. Als schepen van lokale economie ben ik ervan overtuigd dat dit initiatief, samen met nog enkele andere ideeën in de running, zal bijdragen tot de Eeklose Economie of met andere woorden de Eeklonomie."