Movimento koopt stadspaviljoen Meidoorn en viert feestje

BUURTFEEST EN OPENING EXTRA LOCATIE VOOR DANSSCHOOL MOVIMENTO

In het gebouw waar de kinderopvang Meibloem gevestigd was, brengt Dansschool Movimento terug sociale activiteiten naar de wijk.   Op zondag 11 september organiseren Jeugddienst Eeklo en Dansschool Movimento een buurtfeest voor de Sint-Jozefswijk in Eeklo.

De stad Eeklo verkocht het gebouw in de Meibloemstraat 10. De dansschool bouwde het om tot een polyvalente danszaal en uitvalsbasis voor hun jaarlijkse jeugdkampwerking. “Hiermee willen we ons uitgebreid aanbod makkelijk toegankelijk maken voor de jeugd van de Sint-Jozefswijk en Eeklo,” zegt Talitha De Decker, hoofd van de dansschool. “Dit wordt onze zevende locatie in de buurt en meteen één van de grootste. De voorbije jaren bouwde Tomas Fordeyn van de Jeugddienst Eeklo hier een fijne jeugdwerking uit tijdens de schoolvakanties. Nu slaan we de handen in elkaar om het nieuwe verhaal voor de buurt feestelijk te starten.”

Vanaf 14u is iedereen welkom om te genieten van optredens, een pop-up bar, foodtruck,  sport & spel en gratis danslessen. Op deze manier kan de buurt kennismaken met het aanbod van de dansschool.

Bovendien kan je alle lessen gratis uitproberen op alle locaties van de dansschool van 12 tot 17 september. Naast het hoge competitieve niveau blijft het sociale en toegankelijke aspect heel belangrijk voor de dansschool.

“Met het Kansentarief (UiTPAS) willen we iedereen de kans geven om misschien net als onze leerlingen Kona & Kato ooit een Goldenbuzzer te krijgen op Belgium's Got Talent of een medaille op het wereldkampioenschap halen zoals ons Miniteam,” vertelt Talitha trots.

U leest er meer over in HLN