Melkerij: Jarenlange ergernis wordt weggewerkt

Omgevingswerken vanaf 5 oktober 2020

Goed nieuws! Na lange discussies bereikte de stad een dading met de eigenaar en ontwikkelaar van de gronden aan uw garageboxen. De stad nam het op in het belang van de openbare ruimte waartoe ook de toegang tot uw garage toe behoort. De overeenkomst bestaat eruit dat de stad na betaling van een participatiesom van de ontwikkelaar zelf de werken zal uitvoeren en die zijn nu ingepland.

Op maandag 5 oktober starten i.o.v. stad Eeklo de omgevingswerken in de zone tussen de garageboxen en de serviceresidenties “Stassano” (zie gearceerde zone op plan). De werken zullen worden uitgevoerd door onze onderhoudsaannemer Cochquyt-De Smet bvba en zullen ongeveer één maand duren.

Tijdens de werken zullen de garages tijdelijk niet bereikbaar zijn, als alternatief kan u via de stad een parkeerkaart verkrijgen om gedurende de periode van de werken in de blauwe zone te parkeren op de parking van de site Melkerij. Om deze te verkrijgen kan u een e-mail sturen naar [email protected]

Zoals u weet, gaan openbare werken vaak gepaard met hinder voor omwonenden en passanten. Als stadsbestuur kunnen we helaas niet iedere vorm van hinder vermijden, het is wel onze ambitie om de overlast tot een minimum te beperken. Heeft u vragen in verband met deze werken dan kan u ons contacteren via [email protected] . Alvast onze dank voor uw begrip en medewerking.