Leikensweg krijgt verharde zijbermen

Jaarlijks moet de stad enkele duizenden euro's uitgeven om tijdens en na de winter de zijbermen van de Leikensweg te nivelleren en veilig te maken. Daar moet een eind aan komen nu het schepencollege het licht op groen zette voor de aanleg van grasdallen langs de Leikensweg. "In de Lekenstraat hebben we een mooi voorbeeld van hoe een landbouwweg of buitenweg op degelijke manier kan omgevormd worden tot comfortabele rijweg. Ook de Leikensweg willen we zo een upgrade geven", zegt schepen van Openbare Werken Christophe De Waele (Open VLD). "Het is zeker niet de bedoeling om de weg beter uit te rusten om meer verkeer aan te trekken, de Leikensweg blijft een lokale verbindingsweg tussen Dullaert en Zandstraat maar wordt vooral veiliger en duurzamer gemaakt." Later, na de aanleg van de Ring, zal de Leikensweg immers exclusief en meer dan ooit een grote zuidelijke fietsautostrade worden. De stad start nu een administratief dossier en hoopt de werken dit jaar nog uit te voeren.