Het vorige bestuur met Open Vld aan de knoppen van openbare werken had voorzien dat de Kaaistraat begin 2022 onder handen zou genomen worden.  Alle voorbereidende nutswerken waren klaar en niets leek de renovatie van de Kaaistraat nog in de weg te staan.  Maar het nieuw bestuur (SMS-NVA-CD&V) besliste daar anders over.  Men wil nu wachten om de slechtste straat van Eeklo te herstellen.  Men wil de sloop en sanering van de rijkswachtkazerne afwachten, wat nog jaren kan duren en ondertussen plaatselijke herstellingen doen.  Het wordt een echte nachtmerrie voor de bewoners van de Kaaistraat want de ganse procedure zou wel eens lang kunnen aanslepen.  Een heraanleg voor 2025 wordt onmogelijk.

Lees hieronder verder en bekijk ook onze video gemeenteraad waar de nieuwe schepen van Openbare werken antwoordt op de vraag van Open Vld'er Christophe De Waele en belooft dat de sanering rijkswachtkazerne zal gebeuren in oktober22 en onmiddellijk daarna de heraanleg van de Kaaistraat.  Een belofte waarvan iedereen met gezond verstand wist dat dit onmogelijk haalbaar is.  Geklungel van de bovenste plank lijkt het wel.

In HLN lezen we het volgende:

Werken Kaaistraat schuiven weer op: eerst sloop oude rijkswachtkazerne

EEKLO: De heraanleg van de Kaaistraat in Eeklo zal niet in oktober starten, maar wordt opnieuw uitgesteld.