STAD EEKLO STEUNT SLACHTOFFERS VAN AARDBEVING IN TURKIJE EN SYRIE

Stad Eeklo reserveert jaarlijks 1 000 euro als steun voor rampen en noodsituaties in de wereld.

Naar aanleiding van de zware aardbevingen in Turkije en Syrië in februari 2023 en de noodsituatie die ontstaan is, stort stad Eeklo een bedrag van 1 000 euro op rekening van consortium 12-12 voor de slachtoffers van deze ramp.

Wil je zelf een nationale actie of Eeklose hulpactie voor Syrië en Turkije ondersteunen? Raadpleeg dan het overzicht op www.eeklo.be/hulpactiessyrieturkije. Je kan via de website ook je eigen actie registreren en bekendmaken.

Naast noodhulp ondersteunt stad Eeklo ook jaarlijks verenigingen uit Eeklo die een project hebben in een land in ontwikkeling. Het volledige overzicht kan je lezen op www.eeklo.be/projecteninhetzuiden. Ben jij ook actief in een organisatie uit Eeklo met een project in een land in ontwikkeling, neem dan contact op met [email protected].

Schepen Filip Smet: ”We zagen allemaal de beelden van de gevolgen van de zware aardbevingen in Turkije en Syrië. Stad Eeklo wil solidair zijn met de vele slachtoffers en mensen die zich in moeilijke omstandigheden bevinden. Het consortium 12-12 vraagt om financiële steun te krijgen zodanig dat ze op korte en op lange termijn hun hulpacties kunnen financieren. Mocht elk lokaal bestuur een bijdrage doen dan kunnen we veel slachtoffers helpen en ook mee de heropbouw steunen.