Heldenpark: minder verhard en minder verlicht

Het stadsbestuur wil het park verder ontharden en de natuur herstellen. Ook de verlichting wordt (eindelijk) aangepakt met Led-verlichting maar - en dat is misschien minder goed nieuws- er komen ook minder verlichtingspalen en minder licht. Ook de speeltuin krijgt geen verlichting.  Bovendien wordt het Heldenpark grotendeels voetgangerszone, inclusief de Blokhutten, zodat de politie beter kan optreden wanneer wagens het park binnenrijden.   In de voetgangerszone zullen wel fietsen mogen rijden want het fietspad tussen Geraniumlaan en Oostveldstraat verdwijnt en maakt plaats voor een stukje looppiste die sportterreinen met de Oostveldstraat zal verbinden.  Ook de Geraniumlaan wordt verder onthard. Momenteel is deze zone al verkeersluw gemaakt met bloempotten maar nu verdwijnt dus ook de weg en het asfalt. Zo wordt het park duidelijk een stukje groener maar ook donkerder.

We kijken alvast uit naar de reacties van de gebruikers en omwonenden want voor zover we weten zijn die niet bevraagd en zullen zij dit terug moeten vernemen via de krant.  Tegen vergroening en ontharding kan je moeilijk bezwaar maken in een park maar minder licht en fietsers in voetgangerszone is misschien toch wel een experiment.  Die laatste wijzigingen op het plan van 2020 zijn aangebracht door de nieuwe meerderheid.  Hoeveel afvalbakjes er nog in het park zullen staan is niet duidelijk op het goedgekeurd plan ;-)