Fietsers moeten gezien worden in het verkeer!

De schoolgaande jeugd roepen we op om fietsverlichting te controleren voor vertrek en niet beschaamd te zijn om een fluo-hesje aan te trekken. Zo zijn ze best zichtbaar voor andere weggebruikers. Maar het zijn niet alleen jeugdige fietsers die nonchalant omgaan met fietsverlichting. Ook minderjonge fietsers vergeten soms hun fietsverlichting in orde te stellen of aan te steken. Ouders kunnen ook een oogje in het zeil houden en zien of de fiets en de uitrusting van hun schoolgaande kinderen wel in orde is.

Open VLD is ervan overtuigd dat de fiets een zeer goed middel is om zich snel en gemakkelijk door het Eeklose verkeer te begeven. Vergeten we immers niet dat de laatste jaren bijzonder geïnvesteerd werd in nieuwe fietspaden en dat er nog enkele fietssnelwegen op het programma staan die het fietsen aangenamer maken. Daarom willen wij dat dit ook veilig gebeurt. Vandaar onze actie om te sensibiliseren voor goede zichtbaarheid van de fietser in het verkeer. Dit doen we door een paar honderd fietslichtjes uit te delen in de hoop dat deze goed gebruikt zullen worden.

De komende dagen staan we op verschillende plaatsen maar wie een fietslichtje wil kan dit ook aanvragen via onze facebookpagina https://www.facebook.com/groups/Eeklonaar/