Eikelstraat opent met comfortstrook voor de fietsers.

De Eikelstraat is terug open en dat tot grote tevredenheid van de vele fietsers die deze morgen het traject al konden ‘infietsen’. Onder hen de Tandemtrappers, de kleuters van de Tandem, die een heuse fietswedstrijd reden op het voor hen speciaal afgesloten vernieuwde deel van de Eikelstraat.

Deze middag ging de Eikelstraat terug open en de hobbelige kasseiweg werd heraangelegd met langs beide zijden een ruime fietsstrook in asfalt waar je makkelijk met twee naast elkaar kan fietsen. De auto’s daarentegen kunnen dan weer profiteren van een egaler kasseiweg maar worden door de structuur toch gedwongen om hun snelheid te beperken.

Ook de bewoners zullen het verschil merken want de weg is geluidsluwer dan voorheen. Een win-win situatie voor iedereen zo blijkt want zo stilaan luidt de roep om ook het tweede gedeelte van de Eikelstraat op die manier aan te pakken.

Het stadsbestuur zegt niet ‘neen’ want de komende jaren wil de stad zorgen voor meer veiligheid en comfort voor de fietsers in Eeklo en dit zonder het voor andere weggebruikers onmogelijk te maken hun bestemming op een comfortabele manier te bereiken.