Geboortebos voor kinderen 2018-2022

NIEUW GEBOORTEBOS IN LANGE MOEIAKKER

De stad Eeklo zal op zondag 12 februari 2023 tussen 10 en 15 uur een nieuw geboortebos aanplanten in de Lange Moeiakker. Na een succesvolle eerste editie in 2018 met ongeveer 1000 aanwezigen roepen we nu de Eeklose gezinnen op die tussen 2018 en 2022 een kindje mochten verwelkomen. De ouders werden al per brief uitgenodigd.

Op 12 februari kunnen zij zelf de handen uit de mouwen steken en een geboorteboompje voor hun dochter of zoon planten.

Samen wordt er zo 7.910 m² nieuw bos aangeplant. De plantactie wordt begeleid met leuke randanimatie. Na het planten nodigen we de aanwezigen uit voor een hapje en een (warm) drankje.

Het planten van het geboortebos maakt deel uit van de verschillende bebossingsacties die op de planning staan van de stad in dit gebied voor de komende jaren. Met steun van de Vlaamse overheid werd ongeveer 9 ha in de Lange Moeiakker aangekocht dat de komende jaren in fasen zal worden aangeplant. Op deze manier ontwikkelt de Lange Moeiakker zich als een volwaardig natuurgebied en een groene long voor onze stad.

Een boom staat symbool voor het zien opgroeien van een kind en het toewensen van een lang en gelukkig leven. Via het aanplanten van een geboortebos brengen we ook kinderen en ouders meer in contact met de natuur wat ook een goede zaak is.