Eeklose lenteschoonmaak

EEKLO TERUG LENTESCHOON!

Op zaterdag 25 maart hielpen opnieuw tal van vrijwilligers mee aan de jaarlijkse lenteschoonmaak in Eeklo.

Als stad kunnen we dagelijks rekenen op onze medewerkers van EekloNET en de vrijwillige Mooimakers die zich inzetten voor een zwerfvuilvrije omgeving. Voor de Lenteschoonmaak deden we, met succes, een oproep aan iedereen om de handen uit de mouwen te steken tijdens deze grote opruimactie. 40 enthousiaste mooimakers haalden 560 kg afval op!

Voor de Lenteschoonmaak werd Eeklo onderverdeeld in vijf zones:

• Zone 1 - Balgerhoeke
  • Zone 2 - Leopoldlaan - Tieltsesteenweg
  • Zone 3 - Boelare/Peperstraat - Leopoldlaan
  • Zone 4 - Boelare/Peperstraat - Oostveldstraat
  • Zone 5 - Oostveldstraat - Tieltsesteenweg

De opruimactie werd afgesloten met een hapje en een drankje aan het STIP Hoorebekeplein.

Schepen Filip Smet: “Zwerfvuil op straat is een ergernis bij vele mensen. Via de lenteschoonmaak roepen we alle burgers op om hun buurt mee proper te maken, want een propere stad is een zaak van iedereen. De vele vrijwilligers van Mooimakers helpen daarbij, door heel regelmatig zwerfvuil in hun straat of buurt op te ruimen. Tegelijk willen we ook het signaal geven dat zwerfvuil perfect kan vermeden worden mocht niemand vuiligheid op de grond gooien.”