Eeklo sensibiliseert voor meer fietsveiligheid

CAMPAGNEBORDEN

30 Campagneborden staan op zorgvuldig gekozen locaties verspreid in Eeklo. Met een vriendelijke en positieve “bedankt-knipoog” vragen ze aandacht voor specifieke situaties die gevaarlijk kunnen zijn voor fietsers. Daarbij kan het gaan over automobilisten die op het fietspad staan, afslaan zonder op de fietsers te letten of te weinig zijdelingse afstand houden bij het voorbijrijden van fietsers. Maar het gaat evengoed over fietsers die in het donker zonder verlichting rijden, de voorrangsregels niet naleven of hun snelheid niet aanpassen in de buurt van fietsende kinderen of senioren.

VEILIGHEID VOOR IEDEREEN

Fietsers ervaren auto's dikwijls als gevaarlijk maar ook omgekeerd vinden automobilisten soms dat fietsers zich niet veilig gedragen in het verkeer. Alleen dus, als we samen streven naar meer veiligheid kunnen we een stap vooruit doen. Denk soms eens hoe je als fietsers zou reageren of als je fietser bent, wat een automobilist vindt van je gedrag. Meer verkeersveiligheid daar werken we samen aan!