Eeklo heeft eigen 24/24-7/7 taxidienst

Alle voertuigen beschikken over een taximeter, de prijzen zijn vastgelegd en goedgekeurd door het plaatselijk bestuur. De taxi is herkenbaar aan een sticker. Op verschillende openbare locaties zal de Taxicentrale bekend gemaakt worden als één van de mobiliteitsmiddelen om je in Eeklo te verplaatsen. Tegelijk zal ook het Cambio-autodelen en het Blue-bikesysteem worden gepromoot onder de noemer MOBIELinEEKLO.

Het oproepnummer van de taxicentrale is 0468 170 170. Een taxi brengt je dan waarheen je maar waar wil, wanneer het jou past. Het instaptarief bedraagt € 10 en per km betaal je € 2. Daarnaast zijn er ook forfaitaire tarieven voor bepaalde verplaatsingen, vooral ten behoeve van de jeugd.

De stad Eeklo wil dit initiatief ondersteunen omdat het bijdraagt tot een betere mobiliteit met minder auto’s en tot een veiliger uit-en-thuis voor de verbruikers in onze horecazaken. Daarom wordt gestimuleerd om op specifieke plaatsen de TAXI-sticker in het zicht te kleven. De stad is fier dat dit voorbeeld van samenwerking in de privésector een meerwaarde kan bieden. Voortaan kan je in Eeklo dus op ieder moment van de dag op vervoer rekenen, voor een korte of lange verplaatsing.