Beloning voor Mooimakers

BELONING OPERATIE PROPER MOOIMAKERS

Stad Eeklo neemt deel aan Operatie Proper van Mooimakers, het Vlaamse initiatief tegen zwerfvuil en sluikstort. Operatie Proper is een beloningssysteem voor Vlaamse scholen die zwerfvuil duurzaam willen aanpakken.

Dankzij de inspanningen van 6 scholen werd Eeklo tijdens het schooljaar 2021-2022 een stukje properder, en daar worden de scholen nu voor bedankt. Alle actiepunten van deze scholen werden tot een goed einde gebracht, waardoor ze vandaag hun financiële beloning van de Stad mogen ontvangen. De beloning hangt af van de samenstelling van het actieplan, maar varieert tussen €500 en €975. Het engagement van deze scholen bezorgde Eeklo een mooiere omgeving, en daar staat een leuke beloning tegenover.

De Stad doet een warme oproep aan alle burgers om mee te helpen het verschil te maken. Kijk op www.mooimakers.be wat je zelf kan doen.

Samen gaan we de strijd aan tegen zwerfvuil, en zorgen we voor een mooier Eeklo!

“Een propere stad is een zaak van ons allemaal. Als iedereen de vuiligheid netjes in een vuilnisbak gooit of zo nu en dan eens wat afval opraapt dan krijgen we een mooie stad. Ik ben dan ook heel blij dat de scholen dit maatschappelijk engagement serieus nemen en hun leerlingen daar ook bij betrekken en hen sensibiliseren.”

Beloningen:

BuBaO De Eik      €800