Autodelen succes; 2e cambiowagen voor Eeklo

Autodelen is makkelijk, prijsvoordelig én milieubewust.

Cambio autodelen is een formule waarbij op een vaste standplaats in de stad een auto ter beschikking staat. Tegen een billijke vergoeding kun je die reserveren en vrij gebruiken. Je kan de auto lenen om boodschappen te doen, voor een daguitstap of een andere verplaatsingen. Na gebruik zet je de auto terug op de standplaats, zodat een volgende gebruiker de wagen kan gebruiken. Met cambio heb je dus een auto wanneer je er één wil en nodig hebt, maar ook enkel dan. Kosten voor onderhoud, herstellingen, autokeuring,…. Worden door cambio opgenomen. Je betaalt enkel als je wagen gebruikt. Ideaal voor iedereen die niet dagelijks een auto nodig heeft en geen onnodige kosten wil betalen.

Bovendien is het stadsbestuur van oordeel dat deze vorm van autodelen bijdraagt tot minder auto’s in de stad en dat is een actie in het mobiliteits- en beleidsplan van onze stad. Eén Cambio kan het equivalent van 7 auto’s vervangen.
De stad kiest er dan ook resoluut voor om het comfort en profijt van onze stadsgenoten te verhogen op een duurzame manier en wil als kleine centrumstad het signaal geven dat dergelijke initiatieven niet alleen in de grootsteden een meerwaarde is. Vanaf nu zijn er 2 cambio deelauto’s beschikbaar; 1 aan het station en 1 in het centrum van onze stad. We hopen dat een tweede deelwagen op een andere locaties nog meer potentiele gebruikers zal overtuigen om de stap te maken tot duurzaam vervoer.