Aalter doet gooi naar Eeklose titel

Aalter doet een gooi naar de titel "Entre les tours de Bruges et Gand". Een titel die sinds het nummer “Marieke” van Jacques Brel toebehoorde aan Eeklo. "Alhoewel ik persoonlijk ervan overtuigd ben dat Eeklo de gezelligste en lekkerste horecaplekjes heeft moet ik de plannen van het gemeentebestuur Aalter wel waarderen. Ik verwacht ongetwijfeld een reactie uit het stadsbestuur van Eeklo; Want de Eeklose Horeca verdient evenveel aandacht!"

Burgemeester Pieter De Crem (CD&V) broedt op een plan. “Aalter is zonder twijfel de mooiste horecaparel tussen Gent en Brugge”, zegt Pieter De Crem. “We hebben restaurants waar mensen van ver naartoe komen. We hebben gezellige cafés, steengoede traiteurs, en een Markt dat met stip het gezelligste terras van het Meetjesland is. In elk van onze dorpen en deelgemeenten staat de horeca elke dag klaar om het gezellig te maken. Dat verdient een pluim, en dat gaan we doen door van 2023 in Aalter het horecajaar te maken.”
Benieuwd wat de reactie van het Eeklose stadsbestuur zal zijn op de ambities van onze buurgemeente Aalter. Hallo Eeklo?