NVA tikt SMS op de vingers: Beleid openbare werken werkt niet

Vreemde tussenkomst van NVA op de Eeklose gemeenteraad... Nva vindt dat de dienst openbare werken van SMS-college Michel De Sutter niet goed functioneert.  Meldingen via de website worden niet beantwoord en er moet een snelle interventieploeg komen voor kleine herstellingen want ook die laten te lang op zich wachten.  Met deze tussenkomst tikt NVA coalititiepartner SMS op de vingers dat zij hun werk op het departement Openbare werken niet serieus nemen.

Er zijn inderdaad problemen...

de mensen hebben het gevoel dat deze beleidsploeg meldingen niet au sérieux neemt.

Christophe De Waele (Open Vld), voormalig schepen van openbare werken kon het bevestigen.  De tools om meldingen te doen aan het stadsbestuur zijn er wel, maar ze worden niet goed opgevolgd.  De interne werking is duidelijk veranderd en roept vragen op bij de burger sinds SMS het departement heeft overgenomen.

"Er is een goed softwareprogramma dat al bewezen heeft dat het werkt, maar daarvoor moeten de meldingen die binnenkomen ook goed opgevolgd worden" en daar knelt volgens De Waele (Open Vld) het schoentje.  Hij raadt de SMS-schepen dan ook aan om meer met zijn diensten samen te zitten en prioriteiten te stellen bij inkomende meldingen.  "Wat dringend is moet de dag zelf gebeuren, wat niet dringend is moet ingepland worden.  De melder moet op de hoogte gehouden worden wat er met zijn melding gebeurt. Zo is meteen het probleem van meldingen en snelle interventieploeg opgelost."